چرا مفسرین جهان اسلام اعم از اهل سنت وجماعت وامامیه(به معنای شیعه)معتقد بودند همه قرآن در بِسم الله الرحمن الرحیم، خلاصه شده است؟
درس نامه کلام تحلیلی،
انتشارات مختومقلی فراغی،
مولف محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد؛
چرا مفسرین جهان اسلام اعم از اهل سنت وجماعت و امامیه(به معنای شیعه)معتقد بودند همه قرآن در بِسم الله الرحمن الرحیم، خلاصه شده است؟
اساسی ترین بحث در این نظریه، خداوند با رحمانیت خود همه را پرورانده، و با رحیمیت خود آمرزیده ها را آمرزگار است.
توضیح اول؛
قرآن از رحمانیت حضرت حق است،هرکس به آن عمل نماید وکفر نوزرد رحیمیت او را می یابد.
توضیح دوم؛
قرآن رحمانیت خداوند است دلالت بر آگاهی دارد،رحیمیت او برهر که به آن آگاه شد و به آن عمل نمود،فرود می آید.
توضیح سوم؛
خداوند در قرآن با رحمانیت خود دل ها را زدوده است،وبا رحیمیت خود حسن جانفزای خود را نموده است.
توضیح چهارم؛
رحمانیت خداوند برهمه جهان دوام دارد،رحیمیت او موقوف به قیامت گشته است.
توضیح پنجم؛
رحمانیت خداوند را درچشم وگوش می بینیم ومی شنویم،رحیمیت را با چشم وگوش معنوی می یابیم.
توضیح ششم؛
رحمانیت خداوند را همه مشاهده می کنند،رحیمیت اورا با کمال الهی می یابند.
توضیح هفتم؛
رحمانیت خداوند توحید علمی بود،ورحیمیت او توحید عیانی.
توضیح هشتم؛
رحمانیت خداوند ناطق بود،رحیمیت او کاملان را حاصل.
توضیح نهم؛
رحمانیت خداوند را شکی نیست،این را یقین داشتی،رحیمیت اورا نماندی.
توضیح دهم؛
رحمانیت خداوند را من وما می بینیم،رحیمیت اورا صوت وصدا می شویم.
توضیح یازدهم؛
رحمانیت خداوند را روز و شب همه می بینند،هرکه شکر آن را گزارد،رحیمیت او براو برمی خیزد.
توضیح دوازدهم؛
رحمانیت خداوند عیان،ورحیمیت او نهان است.
توضیح سیزدهم؛
رحمانیت خداوند برهمه فرود آمده است،ورحیمیت او همه را فرا می آورد.
توضیح چهاردهم؛
رحمانیت خداوند صحرای وجود را برانگیخته ورحیمیت او با عشق همه را آویخته.
توضیح پانزدهم؛
رحمانیت خداوند را درهرنقش و صورتی می بینیم،اگر با آن بیگانه نباشیم بر رحیمیت او آشکارا ایمن هستیم.
توضیح شانزدهم؛
جهان سراسر نمایش رحمانیت خداوند است،رحیمیت او محیط برهمه این صورت های بسیار است.
توضیح هفدهم؛
رحمانیت خداوند نقش عالم را به میان آورده است،هرکس به او روی آورد،رحیمیت خود را براو پنهان نکرده است.
توضیح هجدهم؛
رحمانیت خداوند همه را ساری گشته است،هرکس شکر آن را تواند، رحیمیت او بر او جاری گشته.
توضیح نوزدهم؛
رحمانیت خداوند آوازی است که همه عالم صدای آن را می شنوند،هرکس با آن به کمال خود ظاهر گردد،خداوند با رحیمیت خود دراو ظهور می یابد.
توضیح بیستم؛
خداوند با رحمانیت خود همه اسرار را گفته است، هرکس آن را داند،در منزل رحیمیت به خلوتخانه او رسیده.
توضیح بیست ویکم؛
رحمانیت خداوند همه را واقف گشته،هر کس به آن وقوف گشت،رحیمیت او خواهد شناخت.
توضیح بیست ودوم؛
دوستان به صمد بدراق نژاد گفتند،شما به عنوان بنیانگذار اقتصاد مکتب ایرانی،راه حل نهایی برای مهار تورم درجهت بهبود شرایط بسیار سخت اقتصاد ی مردم ایران چیست؟در جواب گفتم سه راه حل را پیشنهاد می نمایم؛۱-بامردم کشور ایران و همه جهان با عدالت وصلح رفتار نمایید،بدانید که پیام ادیان توحیدی درهمه زمانها اجرای عدالت است، ثمره برقراری عدالت درکشور ایران وجهان روی آوردن مردمان جهان به خداوند است، درهر جامعه ای که عدالت نباشد، رزق و روزی درآن ازبین خواهد رفت،۲-وام های بلند مدت با بهره کم ویا بدون بهره به تولید اختصاص یابد،۳-مالیات عملکرد شرکت های بورسی وفرابورس را معاف کنید،در چنین حالتی حباب تورم سرسام آور تاحد زیادی ازبین خواهد رفت،پول ملی تقویت خواهد سد،درآمدهای دولت افزایش خواهد یافت،هرچند تحلیل اقتصادی آن برای افراد بسیار زیادی سخت و مشکل باشد، اما…
توضیح بیست وسوم؛
بارها گفته ام و دوباره گویم برای احیای فرهنگ و تمدن اسلامی، به مکاتب اقتصادی،فلسفی،فکری و همچنین برای شناخت انسان وجهان وعلوم نیاز به تئوری ها و پروژه های بنیادی بود،موارد برشمرده با موفقیت کامل درکشور ایران وجهان اسلام عملیاتی شد،بدانید که این راه پایانی نخواهد داشت.
توضیح بیست وچهارم؛
بهترین وسیله برای تبلیغ اسلام قرآن است،چندانکه همه مسلمانان با آن به وحدت می رسند،هر مسلمانی ظاهر قرآن را بداند،وباطن آن به دل بدارد،رستگاری را دنیا وآخرت می یابد،این برشفاعت قرآن است،یکی از نام های قرآن شفا می باشد،اسلام دین ساده وبی آلایش است،اما مسلمانی مقامی بسیار والاست،خداوند در قرآن فقط حضرت ابراهیم(علیه السلام)را مسلمان واقعی معرفی می کند،از این رو ادیان توحیدی را ادیان ابراهیمی گویند،مسلمان کیست؟مسلمان کسی است که حق جو وتسلیم امر خدا باشد.هر انسانی که چنین باشد دردین خود مسلمان می باشد از این رو همه موحدان واقعی در دین ابراهیمی که همان اسلام است،به وحدت می رسند.
توضیح بیست وپنجم؛
اندیشمند ودانشمند فرزانه جناب آقای محمد امین قرنجیک به اینجانب گفتند،آقای بدراق نژاد مشکل کشورایران،استان گلستان ومنطقه ترکمن صحرا،فقر بیکاری و همه گیری اعتیاد است برای این موضوع مهم چاره اندیشی کنید،در جواب ایشان می گویم،اگر رئیس جمهوری محترم ودولت ایشان جناب آقای سید ابراهیم رئیسی طرح اینجانب را بپذیرند،صمد بدراق نژاد می گوید،باید صندوق کار وتوسعه درهمه روستاها و شهرهای استان گلستان و کشور ایران دایر شود،به طوریکه تعاونی های متعدد اعم از تعاونی زنبوردان، تعاونی فرش دستباف و صنایع دستی، تعاونی صیادی، تعاونی دامداران، تعاونی باغداران، تعاونی کشاورزان، تاسیس شود، تا بتوانیم توسعه برای مردم و مردم برای توسعه را تحقق ببخشیم ،لازم به توضیح است، بودجه صندوق کار و توسعه از بودجه ملی تامین شود، اگر با موفقیت عملیاتی شود، مردم بازوی توانمند در همه بخش ها خواهد بود، هر گونه آموزش را اینجانب برعهده خواهم گرفت، قطعا بدانید مقام معظم رهبری و دلسوزان مردم ایران از این طرح ها و سایر طرح های بنیادی با قاطعیت حمایت خواهند نمود.
چرا حکمای جهان اسلام گفته اند؛خردمند واقعی شادمان نخواهد بود؟
توضیح اول؛
از سقوط حقیقت وبی عدالتی بیم ناک ومحزون بودند.
توضیح دوم؛
آنان تنهای زمانه خود بودند،و تنهایی حزن انگیز است.
توضیح سوم؛
انسان های کمی در آسمان اندیشه آنان افق روشنایی را می توانستند ببینند.
درس نامه سیاست،انتشارات مختومقلی فراغی،
آینده براساس گذشته اتفاق می افتد.
توضیح اول؛
مردمی که گذشته خود را نداند،آینده ای نخواهند داشت.
درس نامه عرفان تحلیلی،انتشارات مختومقلی فراغی،
چرا مثنوی ومعنوی حضرت مولانا جلال الدین محمد بلخی(رضی الله عنه ورضوا عنه)را قرآنی به زبان فارسی می دانند ویا نامیده اند؟
حق تعالی در قرآن مطالب مهم عقلی،حکمی،تعلیمی و اجتماعی را به صورت داستان و قصه درارتباط با سرگذشت پیامبران،پادشاهان و اقوام گذشته بیان می کند،لذا حضرت مولانا برای بیان معرفت و دعوت مردم به سوی اندیشیدن از راه خودکاوی،خودجویی،وخودزایی از روش واسلوب قرآنی بهره می برد،به همین جهت مثنوی شریف به صورت داستان های تمثیلی و نمادین است.
درس نامه عرفان عملی،انتشارات مختومقلی فراغی.
تفسیر چیست؟وتاویل برچیست؟
محمد الحنفی الترکمانی گوید؛
تفسیر ازشریعت بود،وتاویل از طریقت.
علم بیر دونیادیر،سونگی بولمز .
ترجمه اول؛
علم جهانی است که پایان ندارد.
عشق دا بیر دونیادیر،سونگی بولماز.
ترجمه اول؛
عشق جهانی است، که پایان ندارد.
طریقت، بیر یولدیر، سونگی بولمر.
ترجمه اول؛
طریقت راهی است،که پایان ندارد.
درس نامه سیاست،انتشارات مختومقلی فراغی.
نوشتار،تاریخ است.
توضیح اول؛
هر نوشته ای سند است.
توضیح دوم؛
سند به چه معناست؟
هر نوشته ای که در مقام دعوا قابل استناد باشد.
درس نامه سیاست،انتشارات مختومقلی فراغی.
تاریخ،با نوشتن آغاز می شود.
بیر زمانه گلیب دیر،هلی لا ار عوض ادیار،ارکیک لا،هلی عوض ادیار.
ترجمه اول؛
زمانه ای آمده است که،زن ها شوهر عوض می کنند،و مردها ،زن عوض می کنند.
ترجمه دوم؛
زمانه ای آمده است که زن ها ،همسر عوض می کنند،و مردها همسر عوض می کنند.
توضیح اول؛
اگر مردها همسر خود را عوض کنند،قطعا زن ها هم شوهر عوض خواهند نمود.
حضرت مختومقلی فراغی( رضی الله عنه ورضواعنه)آیدیار؛
یوق ایشلر یول بولر،بارایشلر بد بولر.
ترجمه اول؛
نا بابی باب شود،کارهای شایسته ناشایست شود.
ترجمه دوم؛
بدعت ها به راه افتد، امور نیک به بدی گراید.
ترجمه سوم؛
راه ورسم های نو به راه افتد،رسوم مرسوم نامرسوم گردد.
چرا،به چه معناست؟
چرا،کلمه ای که دانایی درآن نهفته است.
توضیح اول؛
فلسفه،با سوال آغاز می شود.
چرا،کلمه ای است که دانایی درآن نهفته است.
درس نامه تفکر فلسفی تحلیلی عقل واحد،انتشارات مختومقلی فراغی؛
حرکت چیست؟حرکت به چه معناست؟چرا حرکت وجود دارد؟
حرکت امری است که هر چیزی را به واکنش می دارد.
توضیح اول؛
حرکت،فلسفه وجود است.فلسفه جهان بر حرکت است.
حرکت برچه اساسی اتفاق می افتد؟
حرکت بر اساس تضاد صورت می بندد .
درس نامه تفکر فلسفی تحلیلی عقل واحد،انتشارات مختومقلی فراغی.
حضرت مختومقلی فراغی(رضی الله عنه ورضوا عنه)می فرماید؛
اندیشه سیز،ایش بیتمز؛
ترجمه؛
بدون اندیشه کار برنیاید.