چرا اهل سنت و جماعت در دین اسلام بعد از خواندن سوره مبارکه فاتحه ، آمین می گویند و آن را سنت قرار داده اند؟
درسنامه کلام تحلیلی، انتشارات مختومقلی فراغی: مولف محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد
چرا اهل سنت و جماعت در دین اسلام بعد از خواندن سوره مبارکه فاتحه ، آمین می گویند و آن را سنت قرار داده اند؟
هر مسلمانی در بارگاه راز و نیاز ،بعد از حمد و ثنای آن بی نیاز طلب هدایت و دوری گزیدن از گمراهی ها را در همه حال از خداوند خواستار هستند و در پایان آمین می گویند.
معنای آمین چیست؟
مفسرین جهان اسلام آن را به معنای بار الها اجابت کن دعای ما را معنی نموده اند.
دعا برای دیگران،خواستن برای همه است.
درجهان پدیده ای نیست که همگانی نباشد،اگر از آسمان باران ببارد،فقط برای مردم دهقان سودمند نیست،پیامد آن آنگونه که مسلم است،نه تنها انسان ها را دربر می گیرد بلکه همه موجودات چه در دریا و خشکی از رحمت خداوند بهره مند می شوند،بارها گفته ام و دوباره گویم درجهان موجودی نیست که از رحمت خداوند گسیخته باشد،بارحمانیت خداوند برای همه رحمانی است.
آیا جمله ذیل صحیح است؟
((همه چیز را همگان دانند و همگان هنوز از مادر نزاده اند))
توضیح اول؛
براساس تئوری ۱واعداد،ما نمی توانیم همه اعداد را بشماریم اما می دانیم بی شمار عدد وجود دارد،جهان ،علوم ،اعداد وهرآنچیزی که وجود داردتعریف نشده است،در سخن واحد نمی گنجد.انسان ها هرقدر درمسیر دانایی گام بردارند با مجهولات بیشتری مواجه هستندو خواهند بود،عالم مجهول،جاهل معلوم.
از بعد عرفانی،علم بندگان خداوند به علم خداوند احاطه نخواهد داشت، علم علما تهمت است به خداوند،علم علما به علم اونرسد.
به هرچیز می توان معنا بخشید،اما هیچ چیز نمی تواند بی معنی باشد.
اگر درجهان اسلام امنیت اقتصادی،فرهنگی وسیاسی برای همه اقشار آن فراهم شود،و برخوردار گردند،انسان های بزرگ درهمه علوم ظهور خواهند نمود،آرزو می کنم تا اتفاق بیافتد،می نویسم تا تحقق یابد،می گویم تا عملی شود،بیان می کنم تا ببینیم وببینند.
انسان امروز آرزوی دیروز است.
آرزو،رویایی است که تحقق می یابد.
درجهان،بی معنی معنا ندارد.قاعده
توضیح اول؛
هیچ چیز بی معنی وجود ندارد،حتی تصورات عینی وذهنی.
توضیح دوم؛
هیچ چیز بی معنی نیست،هر چند واژه ،هیچ بی معنی است.درجهان .هیچ وجود ندارد.مانند اینکه بگوئیم تا وجود داشته باشد،هر چیز که گفته شود، اگر اتفاق هم نیافتد وجود ذهنی تحقق می یابد.
درس نامه عرفان تحلیلی؛
فیه مافیه،به چه معناست؟
درآن است،آنچه که درآن است،مراد از آن انسان می باشد.
توضیح اول؛
حضرت مولانا جلال الدین محمد بلخی(رضی الله عنه ورضوا عنه)معتقد است؛در نهاد انسان ها همه چیز سرشته شده است،انسان نسخه ای کامل از جمال و جلال الهی درتاریخ آفرینش است.
go is goinig
ترجمه اول؛
رفتن درحال رفتن است.
ترجمه دوم؛
همه چیز درحال حرکت است.
توضیح ترجمه ها و جمله انگلیسی که به زبان انگلیسی بیان نمودم ونوشتم؛
حرکت درجهان در فضای خمیده صراحت دارد،حرکت دایره ای از نظرعلم فیزیک وفلاسفه، بی نقص ترین حرکت است،حرکت قانونی جهان شمول است که درهمه جهان به صورت دایره ای اتفاق می افتد،حتی اعداد که بنیاد علم ریاضی است درفضای خمیده صراحت دارد،حرکت انسان ها برروی زمین ناشی از فعل وانفعالاتی است که درناحیه لگن به صورت مفصل های دورانی نمود دارد وما می توانیم آن را بارها و بارها امتحان کنیم،حتی ماهواره ها و همه اجرام سماوی وقتی درمدار قرار می گیرند،ازحرکت دایره ای پیروی می کنند،فلسفه حرکت درهمه علوم و مکاتب ،دایره وار است،بنیادی ترین بحث از نظر فلسفی درباره علوم آغاز آن پایان، وپایان آن آغازاست،درعلم عرفان الهی اسلامی ،چنین گفته شده است،به خود آیید، خدا درشماآییدویا در شما آید،قال الله تعالی؛
((برشماست خود را بشناسید))شناخت همه شناخت ها از خود شروع می شود،با سوال ها وپاسخ ها،درنهایت همه سوال ها را انسان ازخود می پرسد وبه خود پاسخ می دهد،از خود پرسش می کندو درخود می جوید،هر انسان آزاد اندیشی عرفان را در وجود خود می یابد،شناخت انسان وجهان از حرکت دورانی پیروی می کند،انسان با سوال این حرکت را آغاز می کند،دوباره درحرکت دایره ای پاسخ ها را درخود می یابد،به راستی که فلاسفه بسیار نیک گفته اند؛انسان بزرگترین فلسفه است،
به همه انسان ها،فرصت اشتباه کردن ویا اشتباه نمودن بدهید،بارها گفته ام و دوباره گویم؛
ما انسان ها با اشتباه انسان هستیم،تازمانی که اشتباه نکنیم،چیزی یاد نمی گیریم، همه پیشرفت های بشری براساس آزمون و خطا بوده است،براساس آزمون هایی که میزان خطا های علمی وبشری را فوق العاده کاهش داده است،نتیجه آن پیشرفت های چشمگیر بشری را را سبب شده است که بشر درهمه زمینه آنها را کشف و بدست آورده است.