• English
  • فارسی
  • Theory
  • Notes
بنیاد فرهنگی نظریه همگرایی تمدن
  • 0سبد خرید فروشگاه
  • WhatsApp
  • صفحه اصلی
  • آرا و اندیشه ها
    • مختوم‌قلی فراغی
      • دیدگاه قرآن و احادیث نبوی
      • دیدگاه، نظریه ها قوانین علمی
    • مولانا جلال الدین محمد بلخی
    • سعدی
      • دیدگاه قوانین و نظریه های علمی
    • حافظ
      • دیدگاه قوانین و نظریه های علمی
    • حضرت ابن عربی
    • سنایی
    • عطار
    • نظامی گنجوی
  • پروژه انسان ، جهان ، ریاضیات
  • ریاضی دانان جهان اسلام
  • آرا و نظریه های اقتصاد دانان جهان
    • اقتصاد دانان اسلامی
    • اقتصاد دانان جهان غرب
  • آرا و نظریه های فلسفی
    • فلاسفه اسلامی
    • فلاسفه غرب
  • آکادمی فیزیک جهان اسلام
  • تماس با ما
  • English
  • فارسی
  • جستجو
  • منو منو

چرا اهل سنت و جماعت در دین اسلام بعد از خواندن سوره مبارکه فاتحه ، آمین می گویند و آن را سنت قرار داده اند؟

1401/10/15/در درس نامه کلام تحلیلی

درسنامه کلام تحلیلی، انتشارات مختومقلی فراغی: مولف محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد

چرا اهل سنت و جماعت در دین اسلام بعد از خواندن سوره مبارکه فاتحه ، آمین می گویند و آن را سنت قرار داده اند؟

هر مسلمانی در بارگاه راز و نیاز ،بعد از حمد و ثنای آن بی نیاز طلب هدایت و دوری گزیدن از گمراهی ها را در همه حال از خداوند خواستار هستند و در پایان آمین می گویند.

معنای آمین چیست؟

مفسرین جهان اسلام  آن را به معنای بار الها اجابت کن دعای ما را معنی نموده اند.

برچسب ها : اهل سنت
اشتراک این مطلب
  • اشتراک گذاری در واتس آپ
  • اشتراک با ایمیل
https://www.cfctc.ir/wp-content/uploads/2021/05/note-taking.png 1050 1400 edmin https://www.cfctc.ir/wp-content/uploads/2021/04/logo3-300x103.png edmin2023-01-05 17:28:362023-01-05 17:28:36چرا اهل سنت و جماعت در دین اسلام بعد از خواندن سوره مبارکه فاتحه ، آمین می گویند و آن را سنت قرار داده اند؟
12 پاسخ
  1. محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد
    محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد گفته:
    1401/11/01 در 10:27

    دعا برای دیگران،خواستن برای همه است.

    پاسخ
  2. محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد
    محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد گفته:
    1401/11/01 در 15:52

    درجهان پدیده ای نیست که همگانی نباشد،اگر از آسمان باران ببارد،فقط برای مردم دهقان سودمند نیست،پیامد آن آنگونه که مسلم است،نه تنها انسان ها را دربر می گیرد بلکه همه موجودات چه در دریا و خشکی از رحمت خداوند بهره مند می شوند،بارها گفته ام و دوباره گویم درجهان موجودی نیست که از رحمت خداوند گسیخته باشد،بارحمانیت خداوند برای همه رحمانی است.

    پاسخ
  3. محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد
    محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد گفته:
    1401/11/01 در 16:16

    آیا جمله ذیل صحیح است؟
    ((همه چیز را همگان دانند و همگان هنوز از مادر نزاده اند))
    توضیح اول؛
    براساس تئوری ۱واعداد،ما نمی توانیم همه اعداد را بشماریم اما می دانیم بی شمار عدد وجود دارد،جهان ،علوم ،اعداد وهرآنچیزی که وجود داردتعریف نشده است،در سخن واحد نمی گنجد.انسان ها هرقدر درمسیر دانایی گام بردارند با مجهولات بیشتری مواجه هستندو خواهند بود،عالم مجهول،جاهل معلوم.

    پاسخ
  4. محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد
    محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد گفته:
    1401/11/01 در 17:20

    از بعد عرفانی،علم بندگان خداوند به علم خداوند احاطه نخواهد داشت، علم علما تهمت است به خداوند،علم علما به علم اونرسد.

    پاسخ
  5. محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد
    محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد گفته:
    1401/11/02 در 18:01

    به هرچیز می توان معنا بخشید،اما هیچ چیز نمی تواند بی معنی باشد.

    پاسخ
  6. محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد
    محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد گفته:
    1401/11/02 در 18:06

    اگر درجهان اسلام امنیت اقتصادی،فرهنگی وسیاسی برای همه اقشار آن فراهم شود،و برخوردار گردند،انسان های بزرگ درهمه علوم ظهور خواهند نمود،آرزو می کنم تا اتفاق بیافتد،می نویسم تا تحقق یابد،می گویم تا عملی شود،بیان می کنم تا ببینیم وببینند.

    پاسخ
  7. محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد
    محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد گفته:
    1401/11/02 در 18:07

    انسان امروز آرزوی دیروز است.

    پاسخ
  8. محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد
    محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد گفته:
    1401/11/02 در 18:08

    آرزو،رویایی است که تحقق می یابد.

    پاسخ
  9. محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد
    محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد گفته:
    1401/11/02 در 18:37

    درجهان،بی معنی معنا ندارد.قاعده
    توضیح اول؛
    هیچ چیز بی معنی وجود ندارد،حتی تصورات عینی وذهنی.
    توضیح دوم؛
    هیچ چیز بی معنی نیست،هر چند واژه ،هیچ بی معنی است.درجهان .هیچ وجود ندارد.مانند اینکه بگوئیم تا وجود داشته باشد،هر چیز که گفته شود، اگر اتفاق هم نیافتد وجود ذهنی تحقق می یابد.

    پاسخ
  10. محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد
    محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد گفته:
    1401/11/03 در 12:32

    درس نامه عرفان تحلیلی؛
    فیه مافیه،به چه معناست؟
    درآن است،آنچه که درآن است،مراد از آن انسان می باشد.
    توضیح اول؛
    حضرت مولانا جلال الدین محمد بلخی(رضی الله عنه ورضوا عنه)معتقد است؛در نهاد انسان ها همه چیز سرشته شده است،انسان نسخه ای کامل از جمال و جلال الهی درتاریخ آفرینش است.

    پاسخ
  11. محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد
    محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد گفته:
    1401/11/03 در 18:48

    go is goinig
    ترجمه اول؛
    رفتن درحال رفتن است.
    ترجمه دوم؛
    همه چیز درحال حرکت است.
    توضیح ترجمه ها و جمله انگلیسی که به زبان انگلیسی بیان نمودم ونوشتم؛
    حرکت درجهان در فضای خمیده صراحت دارد،حرکت دایره ای از نظرعلم فیزیک وفلاسفه، بی نقص ترین حرکت است،حرکت قانونی جهان شمول است که درهمه جهان به صورت دایره ای اتفاق می افتد،حتی اعداد که بنیاد علم ریاضی است درفضای خمیده صراحت دارد،حرکت انسان ها برروی زمین ناشی از فعل وانفعالاتی است که درناحیه لگن به صورت مفصل های دورانی نمود دارد وما می توانیم آن را بارها و بارها امتحان کنیم،حتی ماهواره ها و همه اجرام سماوی وقتی درمدار قرار می گیرند،ازحرکت دایره ای پیروی می کنند،فلسفه حرکت درهمه علوم و مکاتب ،دایره وار است،بنیادی ترین بحث از نظر فلسفی درباره علوم آغاز آن پایان، وپایان آن آغازاست،درعلم عرفان الهی اسلامی ،چنین گفته شده است،به خود آیید، خدا درشماآییدویا در شما آید،قال الله تعالی؛

    ((برشماست خود را بشناسید))شناخت همه شناخت ها از خود شروع می شود،با سوال ها وپاسخ ها،درنهایت همه سوال ها را انسان ازخود می پرسد وبه خود پاسخ می دهد،از خود پرسش می کندو درخود می جوید،هر انسان آزاد اندیشی عرفان را در وجود خود می یابد،شناخت انسان وجهان از حرکت دورانی پیروی می کند،انسان با سوال این حرکت را آغاز می کند،دوباره درحرکت دایره ای پاسخ ها را درخود می یابد،به راستی که فلاسفه بسیار نیک گفته اند؛انسان بزرگترین فلسفه است،

    پاسخ
  12. محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد
    محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد گفته:
    1401/11/03 در 18:54

    به همه انسان ها،فرصت اشتباه کردن ویا اشتباه نمودن بدهید،بارها گفته ام و دوباره گویم؛
    ما انسان ها با اشتباه انسان هستیم،تازمانی که اشتباه نکنیم،چیزی یاد نمی گیریم، همه پیشرفت های بشری براساس آزمون و خطا بوده است،براساس آزمون هایی که میزان خطا های علمی وبشری را فوق العاده کاهش داده است،نتیجه آن پیشرفت های چشمگیر بشری را را سبب شده است که بشر درهمه زمینه آنها را کشف و بدست آورده است.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

اهداف بنیاد فرهنگی نظریه همگرایی تمدن ها

1- ایجاد انقلاب علمی در جهان اسلام با بینش منظم عقلانیت ریاضی
2- نهادینه کردن تئوری توسعه علمی در فرهنگ علمی کشورهای اسلامی (سوال، فرضیه، نظریه، تئوری،اصل و قانون)
3- پایین آوردن سن دانشمندان کشورهای اسلامی به 25 الی 30 سال
4- ایجاد تفاهم و دوستی در جهان بین الملل از راه علم

منشور بنیاد همگرایی تمدنها
مولف: صمد بدراق نژاد

تماس با ما:

آدرس: ایران ، استان گلستان ، شهرستان علی آباد کتول؛ خیابان بی بی شیروان؛ ترکمن صحرا؛ روستای بدراق نوری خان؛ خیابان جلال الدین محمد بلخی(مولوی)؛ خیابان عرفان ، عرفان اول؛ کدپستی ۴۹۴۸۱-۱۷۳۳۳

شماره تماس:   ۰۹۹۰۶۵۲۵۰۴۵  –  09119477464

فلسفه وضو و نماز در دین اسلام چیست؟جهان، طبیعت، زمین
رفتن به بالا