• English
  • فارسی
  • Theory
  • Notes
بنیاد فرهنگی نظریه همگرایی تمدن
  • 0سبد خرید فروشگاه
  • WhatsApp
  • صفحه اصلی
  • آرا و اندیشه ها
    • مختوم‌قلی فراغی
      • دیدگاه قرآن و احادیث نبوی
      • دیدگاه، نظریه ها قوانین علمی
    • مولانا جلال الدین محمد بلخی
    • سعدی
      • دیدگاه قوانین و نظریه های علمی
    • حافظ
      • دیدگاه قوانین و نظریه های علمی
    • حضرت ابن عربی
    • سنایی
    • عطار
    • نظامی گنجوی
  • پروژه انسان ، جهان ، ریاضیات
  • ریاضی دانان جهان اسلام
  • آرا و نظریه های اقتصاد دانان جهان
    • اقتصاد دانان اسلامی
    • اقتصاد دانان جهان غرب
  • آرا و نظریه های فلسفی
    • فلاسفه اسلامی
    • فلاسفه غرب
  • آکادمی فیزیک جهان اسلام
  • تماس با ما
  • English
  • فارسی
  • جستجو
  • منو منو

نظریه بیان و معنی

1401/08/21/در آرا و نظریه های فلسفی, فلاسفه اسلامی

آرا و نظریه های فلسفی، فلاسفه اسلامی،

نظریه بیان و معنی

اساسی ترین بحث دراین نظریه حروف هزاران معنی را بیان کند،اما هزاران کلمه معنی حروف را بیان نکند.

توضیح اول؛
درجهان علم میلیاردها کتاب با۲۲الی ۳۲حرف ویا بیشتر نوشته شده است، اما میلیاردها کتاب نمی تواند یک حرف را معنی کند، طبق اصل جایگشت و ترکیب بی‌نهایت حروف،هر حرف درهر واژه ای یک معنی دارد،هرچند هر واژه ای بی نهایت معنی دارد. مانند زیبایی ،سعادت،عشق ،چه بسا هرکسی زیبایی،عشق، و معرفت را در موضوعات مختلف می بیند.

برچسب ها : نظریه بیان و معنی
اشتراک این مطلب
  • اشتراک گذاری در واتس آپ
  • اشتراک با ایمیل
https://www.cfctc.ir/wp-content/uploads/2021/05/note-taking.png 1050 1400 edmin https://www.cfctc.ir/wp-content/uploads/2021/04/logo3-300x103.png edmin2022-11-12 21:50:492022-11-12 21:50:49نظریه بیان و معنی
19 پاسخ
  1. محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد
    محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد گفته:
    1401/09/14 در 11:02

    توضیح دوم؛
    هر کلمه ای همه کلمات است،و همه کلمات درهر کلمه ای.

    پاسخ
  2. محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد
    محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد گفته:
    1401/09/14 در 11:04

    جهان با ما،زاده می شود،بزرگ می شود وبا ما می گیرد.

    پاسخ
  3. محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد
    محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد گفته:
    1401/09/14 در 11:05

    اصلاح اشتباه تایپی؛
    جهان با ما زاده می شود،بزرگ می شود وبا ما می میرد.

    پاسخ
  4. محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد
    محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد گفته:
    1401/09/14 در 11:07

    جهل ندانستن است،انسان با چیزی که نمی داند دشمنی می ورزد.

    پاسخ
  5. محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد
    محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد گفته:
    1401/09/14 در 11:08

    جهانی که می بینیم همان جهانی است که دنبال آن هستیم، دوستان خداوند میوه های معرفت می خورند.

    پاسخ
  6. محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد
    محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد گفته:
    1401/09/15 در 18:16

    هر حرف وهرکلمه وهرجمله ای ودر نهایت هر کتابی بی نهایت معنی دارد وخواهد داشت.

    پاسخ
  7. محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد
    محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد گفته:
    1401/09/15 در 18:20

    هر حرف وهر کلمه وهر جمله ای ودر نهایت هر کتابی بی نهایت معنی دارد وخواهد داشت.

    پاسخ
  8. محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد
    محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد گفته:
    1401/09/15 در 18:23

    در بازی شطرنج سرباز ، شاه نمی شود. اما هر سربازی استعداد وزیر شدن را دارد. بخاطر بسپاربد در میدان جنگ سرباز مهلکه جنگ را اداره می کند. آن را رقم می زند و به سرانجام می رساند.

    پاسخ
  9. محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد
    محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد گفته:
    1401/09/15 در 19:13

    جهان بیشتر از ما می داند،هوشمند است ومنظم عمل می کند.

    پاسخ
    • محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد
      محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد گفته:
      1401/09/21 در 17:05

      دانستن یک علم،دانستن همه علوم است،پرداختن به یک علم پرداختن به همه علوم است،اهمیت این نگره در عصر فرا صنعتی درسال های پیش رو بیش ازپیش خود را نشان خواهد داد .

      پاسخ
  10. محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد
    محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد گفته:
    1401/09/29 در 09:46

    بزرگان وحکمای جهان اسلام چنین گفته اند:

    هرانسانی در کار خیر وعمل نیک یکی نیست،هزار است.

    پاسخ
  11. محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد
    محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد گفته:
    1401/09/30 در 10:40

    ما انسان ها با اشتباه انسان هستیم، اگر اشتباه جزئی از زندگی ما نبود،ما انسان نبودیم.

    پاسخ
  12. محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد
    محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد گفته:
    1401/09/30 در 10:53

    هرقدر انسان دانش بیشتری داشته باشد،به انسان های بیشتر ی می تواند کمک کند.

    پاسخ
  13. محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد
    محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد گفته:
    1401/10/11 در 18:33

    انسان هرچیزی را بخواهد بدست می آورد اگر آرزوی آن را داشته باشد،هرچند بی آرزویی بسیار والاست،آن هم آرزوی دیگر است،انسان بی آرزو نخواهد بود،آرزو امیدی است بسیار قدیمی.

    پاسخ
  14. محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد
    محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد گفته:
    1401/10/11 در 18:41

    حق تعالی به حضرت بایزید (رضی الله عنه ورضوا عنه)گفت، یا بایزید چه خواهی،خواهم که نخواهم.
    توضیح اول؛
    به تمنا هستم،تمنایی ندارم.
    توضیح دوم؛
    درآرزوی تو هستم، جز آن ندارم،جز آن نخواهم.
    توضیح سوم؛
    حضرت بایزید آرزو می کند، در بارگاه بی همه باهمه باشد.

    پاسخ
  15. محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد
    محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد گفته:
    1401/10/11 در 20:37

    The thing very thing
    ترجمه؛
    هرچیزی همه چیز است.

    پاسخ
  16. محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد
    محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد گفته:
    1401/10/11 در 20:48

    every thing The Thing
    ترجمه؛
    همه چیز درهرچیز.

    پاسخ
  17. محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد
    محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد گفته:
    1401/10/11 در 20:53

    The Thing evry Thing

    پاسخ
  18. محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد
    محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد گفته:
    1401/10/11 در 21:01

    هر جمله درهر زبانی درهمه زبان ها وجود دارد،اگر جمله ای دریک زبان معنای عمیقی داشته باشد،درهمه زبان ها معنای عمیق خواهد داشت،

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

اهداف بنیاد فرهنگی نظریه همگرایی تمدن ها

1- ایجاد انقلاب علمی در جهان اسلام با بینش منظم عقلانیت ریاضی
2- نهادینه کردن تئوری توسعه علمی در فرهنگ علمی کشورهای اسلامی (سوال، فرضیه، نظریه، تئوری،اصل و قانون)
3- پایین آوردن سن دانشمندان کشورهای اسلامی به 25 الی 30 سال
4- ایجاد تفاهم و دوستی در جهان بین الملل از راه علم

منشور بنیاد همگرایی تمدنها
مولف: صمد بدراق نژاد

تماس با ما:

آدرس: ایران ، استان گلستان ، شهرستان علی آباد کتول؛ خیابان بی بی شیروان؛ ترکمن صحرا؛ روستای بدراق نوری خان؛ خیابان جلال الدین محمد بلخی(مولوی)؛ خیابان عرفان ، عرفان اول؛ کدپستی ۴۹۴۸۱-۱۷۳۳۳

شماره تماس:   ۰۹۹۰۶۵۲۵۰۴۵  –  09119477464

نظریه گفتار و ارزشفرشتگان الهی در دیوان فراغی
رفتن به بالا