• English
  • فارسی
  • Theory
  • Notes
بنیاد فرهنگی نظریه همگرایی تمدن
  • 0سبد خرید فروشگاه
  • WhatsApp
  • صفحه اصلی
  • آرا و اندیشه ها
    • مختوم‌قلی فراغی
      • دیدگاه قرآن و احادیث نبوی
      • دیدگاه، نظریه ها قوانین علمی
    • مولانا جلال الدین محمد بلخی
    • سعدی
      • دیدگاه قوانین و نظریه های علمی
    • حافظ
      • دیدگاه قوانین و نظریه های علمی
    • حضرت ابن عربی
    • سنایی
    • عطار
    • نظامی گنجوی
  • پروژه انسان ، جهان ، ریاضیات
  • ریاضی دانان جهان اسلام
  • آرا و نظریه های اقتصاد دانان جهان
    • اقتصاد دانان اسلامی
    • اقتصاد دانان جهان غرب
  • آرا و نظریه های فلسفی
    • فلاسفه اسلامی
    • فلاسفه غرب
  • آکادمی فیزیک جهان اسلام
  • تماس با ما
  • English
  • فارسی
  • جستجو
  • منو منو

نظریه اخلاق جهانی

1400/08/18/در آرا و نظریه های فلسفی, فلاسفه اسلامی

آرا و نظریه های فلسفی ؛ فلاسفه اسلامی ، نظریه اخلاق جهانی

انتشارات مختومقلی فراغی،

مولف؛محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد؛

اساسی ترین بحث ،دراین نظریه، الهیات تاریخ جهانی انسانیت است.

توضیح اول؛
قال الله تعالی؛
هرکس انسانی را بکشد،مانند آن است جهانی را کشته است،اگر انسانی ،انسانی را نجات بدهد،مانند آن است که جهانی را نجات داده است.

توضیح دوم؛
اخلاق وانسانیت،آنقدر باهم سرشته شده اند،خبر الهی است که از سوی خدا می آید،ودر تورات، انجیل، و قرآن چنین است.

توضیح سوم؛
رسول الله (صلی الله علیه وسلم)،می فرماید، برانگیخته نشدم،مگر برای مکارم اخلاق.

توضیح چهارم؛
هرچه از انسان سر می زند،از مکارم اخلاق است.حضرت ابن عربی(رضی الله عنه ورضواعنه )می گوید؛
انسان مکرم از حق می ستاند،وبرخلق می فشاند،خداوند و پیامبران او را یاری دهنده هستند.

توضیح پنجم؛
اخلاق ومعرفت،کرامتی است که از دوستی بنده با خداوندبوده،و خداوند اورا بر می گزیند.

توضیح ششم؛
قال الله تعالی؛
هیچ بشری را نرسد،که خدا جز به وحی یا از آن سوی پرده،با او سخن گوید.

توضیح هفتم؛
هر امر الهی که به سوی خلق فرود می آید،از مکارم اخلاق است.

توضیح هشتم؛
انسانی که به مکارم اخلاق آراسته می گردد،رحمت از چشمه وجود او منتشر می شود.

منابع و ماخذ؛
1. فرهنگ نظریه های فلسفی،فلاسفه اسلامی،انتشارات مختومقلی فراغی،مولف محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد.
2. المعجم الصوفی،مولف،پروفسور سعاد الحکیم،استاد فلسفه وتصوف،دانشگاه لبنان.

برچسب ها : نظریه اخلاق جهانی
اشتراک این مطلب
  • اشتراک گذاری در واتس آپ
  • اشتراک با ایمیل
https://www.cfctc.ir/wp-content/uploads/2021/04/emotional-design-abstract-concept-illustration_335657-3821.jpg 626 626 edmin https://www.cfctc.ir/wp-content/uploads/2021/04/logo3-300x103.png edmin2021-11-09 08:49:382021-11-09 08:49:38نظریه اخلاق جهانی
1 پاسخ
  1. محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد
    محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد گفته:
    1401/07/16 در 13:49

    مردم جهان اسلام مشکلات زیادی دارند،به جای تکریم آرمان ها و ارزش های انسانی،برای زنده ماندن ارزش های انسانی را زیر پا می گذارند.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

اهداف بنیاد فرهنگی نظریه همگرایی تمدن ها

1- ایجاد انقلاب علمی در جهان اسلام با بینش منظم عقلانیت ریاضی
2- نهادینه کردن تئوری توسعه علمی در فرهنگ علمی کشورهای اسلامی (سوال، فرضیه، نظریه، تئوری،اصل و قانون)
3- پایین آوردن سن دانشمندان کشورهای اسلامی به 25 الی 30 سال
4- ایجاد تفاهم و دوستی در جهان بین الملل از راه علم

منشور بنیاد همگرایی تمدنها
مولف: صمد بدراق نژاد

تماس با ما:

آدرس: ایران ، استان گلستان ، شهرستان علی آباد کتول؛ خیابان بی بی شیروان؛ ترکمن صحرا؛ روستای بدراق نوری خان؛ خیابان جلال الدین محمد بلخی(مولوی)؛ خیابان عرفان ، عرفان اول؛ کدپستی ۴۹۴۸۱-۱۷۳۳۳

شماره تماس:   ۰۹۹۰۶۵۲۵۰۴۵  –  09119477464

آراء و اندیشه های مخدوم قلی فراغی از دیدگاه قرآن و احادیث نبوی (۲۳)...آرا و اندیشه های حضرت مختوم قلی فراغی / نظریه هجده هزار عالم...
رفتن به بالا