• English
  • فارسی
  • Theory
  • Notes
بنیاد فرهنگی نظریه همگرایی تمدن
  • 0سبد خرید فروشگاه
  • WhatsApp
  • صفحه اصلی
  • آرا و اندیشه ها
    • مختوم‌قلی فراغی
      • دیدگاه قرآن و احادیث نبوی
      • دیدگاه، نظریه ها قوانین علمی
    • مولانا جلال الدین محمد بلخی
    • سعدی
      • دیدگاه قوانین و نظریه های علمی
    • حافظ
      • دیدگاه قوانین و نظریه های علمی
    • حضرت ابن عربی
    • سنایی
    • عطار
    • نظامی گنجوی
  • پروژه انسان ، جهان ، ریاضیات
  • ریاضی دانان جهان اسلام
  • آرا و نظریه های اقتصاد دانان جهان
    • اقتصاد دانان اسلامی
    • اقتصاد دانان جهان غرب
  • آرا و نظریه های فلسفی
    • فلاسفه اسلامی
    • فلاسفه غرب
  • آکادمی فیزیک جهان اسلام
  • تماس با ما
  • English
  • فارسی
  • جستجو
  • منو منو

نظریه جبر تاریخی حوزه های اقتصادی

1400/05/06/در آرا و نظریه های اقتصاد دانان جهان, اقتصاد دانان اسلامی
نظریه جبر تاریخی حوزه های اقتصادی:

همه مکاتب اقتصادی گریزی از آن ندارند. نظریه جبر اقتصادی (ظهور، فراز، فرود) نظام های اقتصادی یک دوره ظهور، فراز و فرود را تجربه می کنند و در یک دوره بازگشت دوباره، دوران شکوفایی خود را باز می یابند.

به عبارتی در حوزه های اقتصادی، عوامل تولید، مردم، شرکت های هم پیشه، مهندسین مشاور در یک نظام اقتصادی من الجمله کارگران به حیات خود ادامه می دهند. در این حقیقت می توان نظریه بازگشت بحران جهانی را در دهه های آینده پیش بینی و مطرح کرد.

 

برچسب ها : نظریه جبر تاریخی
اشتراک این مطلب
  • اشتراک گذاری در واتس آپ
  • اشتراک با ایمیل
https://www.cfctc.ir/wp-content/uploads/2021/06/organic-flat-public-relations-illustration_52683-59272.jpg 417 626 edmin https://www.cfctc.ir/wp-content/uploads/2021/04/logo3-300x103.png edmin2021-07-28 19:04:412021-07-28 19:04:41نظریه جبر تاریخی حوزه های اقتصادی
2 پاسخ
  1. محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد
    محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد گفته:
    1400/05/06 در 21:39

    توضیح اول؛
    نظریه های مطرح شده،مربوط به ۱۰،سال پیش است،اساسی ترین بحث دراین نظریه،حکومت ها،ایدئولوژی ها، مکاتب اقتصادی وسیاسی،در یک دوره زمانی وتاریخی به ظهور می رسند،همزمان دوره بلوغ خود را پشت سر گذاشته،و دوره افول را تجربه می کنند،نظام های سیاسی جابجا می شوند،اما مردم باقی می مانند،هیچ نظام سیاسی نمی تواند همه مردم را از دم تیغ بگذراند،همه مردم را نمی توان با کشتن از بین برد.

    پاسخ
  2. محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد
    محمد عبدالصمد(صمد)بدراق نژاد گفته:
    1400/05/06 در 21:52

    توضیح دوم؛
    حفظ یک نظام اقتصادی درحالت رونق،برای مدت نامحدود،از دایره توانایی هر نظام اقتصادی خارج است،همانند انسانی که دوره کودکی،نونهالی،نوجوانی،جوانی،بزرگ سالی،و پیری را،همانند،یک اصل هماهنگ،با طبیعت وجهان،پیروی میکند،واز نظر تاریخی امپراطوری روم هزار سال دوام یافت،اما سر انجام این نظام سیاسی پایان یافت

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

اهداف بنیاد فرهنگی نظریه همگرایی تمدن ها

1- ایجاد انقلاب علمی در جهان اسلام با بینش منظم عقلانیت ریاضی
2- نهادینه کردن تئوری توسعه علمی در فرهنگ علمی کشورهای اسلامی (سوال، فرضیه، نظریه، تئوری،اصل و قانون)
3- پایین آوردن سن دانشمندان کشورهای اسلامی به 25 الی 30 سال
4- ایجاد تفاهم و دوستی در جهان بین الملل از راه علم

منشور بنیاد همگرایی تمدنها
مولف: صمد بدراق نژاد

تماس با ما:

آدرس: ایران ، استان گلستان ، شهرستان علی آباد کتول؛ خیابان بی بی شیروان؛ ترکمن صحرا؛ روستای بدراق نوری خان؛ خیابان جلال الدین محمد بلخی(مولوی)؛ خیابان عرفان ، عرفان اول؛ کدپستی ۴۹۴۸۱-۱۷۳۳۳

شماره تماس:   ۰۹۹۰۶۵۲۵۰۴۵  –  09119477464

نظریه تولید ، اشتغال ، قیمت ، رشدنظریه خدمت و پول
رفتن به بالا