• English
  • فارسی
  • Theory
  • Notes
بنیاد فرهنگی نظریه همگرایی تمدن
  • 0سبد خرید فروشگاه
  • WhatsApp
  • صفحه اصلی
  • آرا و اندیشه ها
    • مختوم‌قلی فراغی
      • دیدگاه قرآن و احادیث نبوی
      • دیدگاه، نظریه ها قوانین علمی
    • مولانا جلال الدین محمد بلخی
    • سعدی
      • دیدگاه قوانین و نظریه های علمی
    • حافظ
      • دیدگاه قوانین و نظریه های علمی
    • حضرت ابن عربی
    • سنایی
    • عطار
    • نظامی گنجوی
  • پروژه انسان ، جهان ، ریاضیات
  • ریاضی دانان جهان اسلام
  • آرا و نظریه های اقتصاد دانان جهان
    • اقتصاد دانان اسلامی
    • اقتصاد دانان جهان غرب
  • آرا و نظریه های فلسفی
    • فلاسفه اسلامی
    • فلاسفه غرب
  • آکادمی فیزیک جهان اسلام
  • تماس با ما
  • English
  • فارسی
  • جستجو
  • منو منو

نظریه ارزش و انتخاب مجهول

1400/04/24/در نظریه ها

نظریه ارزش و انتخاب مجهول :

کشاورزان و صنعت کاران محصولات خود را تولید می کنند اما با قیمت معین نمی توانند بفروشند قیمت محصولات به کیفیت و به تقاضا وابسته است در ریاضیات در بحث مشتق گیری ضمنی از واژه ارزش و انتخاب مجهول استفاده می کنیم ، در مشتق گیری ضمنی باید در تشخیص متغیر مستقل از متغیر تابع دقت کنیم اگر x متغیر مستقل باشد ، آنگاه y تابع x است ، پس DxX=1 ولی Dxy مجهول است.

توضیح : اگر نظریه ارزش و انتخاب مجهول برای همه فعالان اقتصادی در بازارهای جهانی یکسان باشد در اقتصاد مکتب ایرانی از آن به عنوان قانون ارزش و انتخاب مجهول ، نام خواهیم برد ،

مشتق دیگری ضمنی ؛ Dx M=1 ولی Dx y مجهول است به طور مشابه

برچسب ها : نظریه ارزش و انتخاب مجهول
اشتراک این مطلب
  • اشتراک گذاری در واتس آپ
  • اشتراک با ایمیل
https://www.cfctc.ir/wp-content/uploads/2021/05/note-taking.png 1050 1400 edmin https://www.cfctc.ir/wp-content/uploads/2021/04/logo3-300x103.png edmin2021-07-15 20:50:482021-07-15 20:50:48نظریه ارزش و انتخاب مجهول
1 پاسخ
  1. محمد عبدالصمد(صمد )بدراق نژاد
    محمد عبدالصمد(صمد )بدراق نژاد گفته:
    1401/08/20 در 17:04

    توضیح دوم:
    دراقتصاد مکتب ایرانی قانونی وجود دارد به معنای قانون ارزش،اساسی ترین بحث در این قانون هر کالایی که در بازار عرضه می شود یا به فروش می رسد دارای ارزش می باشد،اما آنچه که در قانون ارزش وانتخاب مجهول مهم می باشد،همه کالاهایی که دربازار وجود دارد دارای ارزش می باشد وشانس انتخاب از سوی مشتریان دارند،اما همه کالاهایی که دربازار وجود دارند از سوی مشتریان انتخاب نمی شوند.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

اهداف بنیاد فرهنگی نظریه همگرایی تمدن ها

1- ایجاد انقلاب علمی در جهان اسلام با بینش منظم عقلانیت ریاضی
2- نهادینه کردن تئوری توسعه علمی در فرهنگ علمی کشورهای اسلامی (سوال، فرضیه، نظریه، تئوری،اصل و قانون)
3- پایین آوردن سن دانشمندان کشورهای اسلامی به 25 الی 30 سال
4- ایجاد تفاهم و دوستی در جهان بین الملل از راه علم

منشور بنیاد همگرایی تمدنها
مولف: صمد بدراق نژاد

تماس با ما:

آدرس: ایران ، استان گلستان ، شهرستان علی آباد کتول؛ خیابان بی بی شیروان؛ ترکمن صحرا؛ روستای بدراق نوری خان؛ خیابان جلال الدین محمد بلخی(مولوی)؛ خیابان عرفان ، عرفان اول؛ کدپستی ۴۹۴۸۱-۱۷۳۳۳

شماره تماس:   ۰۹۹۰۶۵۲۵۰۴۵  –  09119477464

نظریه ارزش اقتصادینظریه آشوب در اقتصاد مکتب ایرانی
رفتن به بالا